6/14/2015

DIY: Welcome Sign / Willkommensschild


While our new home looks more and more welcoming on the inside, the outside was rather bland. So I decided to paint a slice of wood, which was already standing on our planting / entrance table.
.
I used acrylics and also made a few adjustments in the process, like the change from ‘house’ to the cosier ‘home’. The fonts were all online available, which I cut into simple paper stencils. As a final step, I sealed everything with a high gloss clear coating. Welcome home :)


Während unsere neue Wohnung von innen immer gemütlicher und ‚fertig eingerichtet‘ aussieht, war der Eingangsbereich etwas langweilig. Deswegen wollte ich einen Willkommensgruß aufstellen. - Dazu nutzte ich eine Holzscheibe, die bereits auf unserem Pflanz-/Eingangstisch stand. 
.
Ich bemalte diese mit Acrylfarben und änderte mein Konzept auch einige Male bei der Umsetzung … wie z.B. die Änderung von ‚Haus‘ zu ‚Heim‘. 
Die Schriften waren alle online erhältlich, ich nutzte das um einfache Vorlagen aus Papier auszuschneiden. Als letzten Schritt versiegelte ich alles mit einer Schicht Klarlack. Willkommen Zuhause :)

In case you wonder: ATLaS stands for Anand, Thea, Linus and Shweta ^^

No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to write a comment.

Die Datenschutzerklärung befindet sich oben im Header.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails