10/20/2014

Diwali Craft Party / Bastelabend für Diwali


Last year, we invited our friends to participate in an evening of Diwali craft projects. The decoration was needed for the Diwali festival at the university.
We were using every space and table in our tiny one-bedroom apartment to make it happen. What a lovely, slightly crazy evening it was … and of course - a great memory :) 

Im letzten Jahr luden wir unsere Freunde zu einem Diwali-Bastelabend ein. 
Die Dekoration, die dort entstand, brauchten wir um die Diwali Feier an der Universität ausschmücken zu können. 
Wir arbeiteten alle hoch konzentriert und nutzen jede freie Fläche in unserer kleinen 2-Raumwohnung. Das war ein wunderschöner, leicht verrückter Abend und noch immer eine tolle Erinnerung :) 


During the evening we cut, glued and painted on a long bunting, tried out other garlands, which didn’t always work out the way we wished for… even this is probably part of ‘that’s life’ and worked on projects, that were in the process of getting finished. 
One was the Rangoli painting, about which I wrote here: Link
The second one, was a Golden Ganesha, on which a friend did so much progress with precisely cutting out the pieces (while improving my not so precise enlargement of the template) and gluing them on, that I was able to finish the project way faster than expected. 

An diesem Abend schnitten, klebten und bemalten wir eine lange Wimpelkette und versuchten uns an anderen Girlanden, die nicht immer so funktionierten, wie wir uns das vorstellten… Misserfolge gehören offenbar auch dazu. 
Außerdem arbeiteten wir an zwei meiner großen Projekte weiter. Über das erste - mein gemaltes Rangoli - habe ich hier schon geschrieben: Link
Das zweite Projekt war ein goldener Ganesha, bei dem mir ein Freund sehr half. Er schnitt die einzelnen Stoffstücke für das Bild wesentlich genauer aus, als meine Vorgabe das hergab. Dadurch konnte ich das Bild letztlich eher fertigstellen als gedacht :) 

No comments:

Post a Comment

Thank you for taking the time to write a comment.

Die Datenschutzerklärung befindet sich oben im Header.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails